sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Lainakirjoja

Meiän iskä oli hankkinut jotain lastenkirjoja ym, ja sieltä joukosta nappasin Frances Hodgson Burnettin Salaisen puutarhan, koska mun sivistyksessä on suuria puutoksia, vaikka kirja- ja lukutoukka oonkin aina ollut, ja tää oli yks niistä. :) Siispä luin sen, ja tykkäsin. Ihanan sulonen, ja sellanen mitä oli pakko vaan lukea ja lukea, en voinut lopettaa.. :D En tosin kokonaan ehtinyt sitä vaarilassa lukea ja lainasinkin sen kotiin.. Se toi mulle kyllä selkeesti mieleen lapsuuden, olin just sellanen yksikseen metsissä ja eläinten kanssa viihtyvä lapsi, ja oi vitsi oliskin ollut hienoa jos olis ollut sillon joku tommonen ihan oma paikka, oma puutarha! :D Hyvin myöskin pääs sisälle siihen vanhaan aikaan, tykkään just tollasista kirjoista missä on niin erilaista kuin nykyään, näkee vähän millasta on ennen voinut olla, sillä eihän ton kirjan tavat ym tosiaankaan tähän päivään ihan istu.. ;) Suositelen siis niille jotka ei oo vielä kirjaa lukenut, aikuisille ja lapsille! :)
Ja sitten toinen kirja mikä ollaan saatu lainaan, tosin varmaan monivuotiseen sellaseen.. :D
Tää kirja on mulle yhtä kuin lapsuus. ;) Ties kuinka monta miljoonaa kertaa tästä on laulettu, tai kuunneltu kun äiti lauloi, ja aina, jos mietin lastenlauluja niin tää kirja pomppaa mun mieleen heti! :D Muistan suunnilleen kaikki kuvat ulkoa, ja täältä löytyy suunnilleen kaikki lorut ja laulut lapsille mitä kuvitella voi.. :) Sikspä olin enemmän kuin innoissani kun äiti, eli mummu, lainas tätä meille kun kuuli ettei meillä oo oikein mitään lastenlaulukirjaa ja joudun luritella suunnilleen kaiken omasta päästäni neidille.. :) Että nyt ei muuta kuin lauleskelemaan!

Onkos nää kirjat muille tuttuja, tai onko teillä jotain muita kirjoja mitkä tulee heti mieleen kun mietitte lapsuutta? :) Laulatteko ite omille lapsillenne vai hoitaako esim CD:eet sen tehtävän? :D

Rentouttavaa sunnuntaita!

- Johanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristä päivääni - jätä kommentti! :)