perjantai 10. joulukuuta 2010

Pari tekelettä :)

Mä en ymmärrä mikä siinä on, että aina kun mä teen jotain käsityötä, neulon tms, niin jotain menee pieleen, ihan aina! :/ Sen ei tarvii välttämättä olla iso juttu, muta jotain kuitenkin.. Ehkä mä olen liian innokas ja siks jotain teen pieleen.. No, kuitekin, tässä ois nyt pari viime aikojen juttua.. :)
Tein äidille synttärilahjaks kaulaliinan, ohjeen otin Isot puikot, paksu lanka- kirjasta, mutta saatoin vähän muokkailla sitä..
Tossa näkyy vähän miten sitä tehtiin, tai siis että aluks se neulottiin ihan kokonaan, ja sitten kun se oli valmis, niin purettiin tollaset lankajuoksut noista lettien väleistä.. :)
Tollanen se oli sitten valmiina.. :) Lisäksi pakettiin meni yks ruokakirja (Euroopan mestarikokkien matkassa, tai jotain sinnepäin.. :D).

Sitten neidille tein tuttipullon lämmittimen :) Idea lähti oikeastaan siitä, kun rattaiden juomateline on liian iso tuttipullolle, niin se kolisee siinä aina ärsyttävästi, jos toi estäis vähän sitäkin.. :D Ohje on ihan omasta päästä, jonkun verran loin silmukoita, ja sukkapuikoilla tein (ihan hirmupienillä, 2.5!) ja helmineulosta. Toi oli sellanen, mitä en ihan heti uuskis tee, järkyttävän hidasta hommaa, helmineulosta noin pienillä puikoilla, ja kokoajan sitä samaa! :) Tossakin meni pieleen esim se, että mun piti toi pohja sit lopuks virkata umpeen, mutta hupsis, en voikkaan, kun päättelin sen niin kireesti ettei se pullo mahdu yläkautta sinne sisälle! :/ :D Lopuks vielä päädyin vähän "kirjailemaan" sitä, ihan jättehienosti, haha. ;)
Lisäks oon tehnyt kolminkertaisen kaulurin/pyöröhuivin tai minkä lie, mutta se meni kans sen verran pieleen etten jaksa laittaa siitä edes kuvaa.. :( Siis kyllä sitä voi silti käyttää, ja alkuun käytinkin sitä, mutta nyt mua on jotenki alkanu ärsyttää se ja en jaksa käyttää sellasta epämuodostunutta yksilöä.. :P Tein sen tolla samalla vaaleanharmaalla langalla kuin tuttipullonlämmikkeenkin ja Kaitaliinan ohjeella.

Eipäs muuta tällä kertaa, hyvät yöt ja viikonloput kaikille! :)

- Johanna

2 kommenttia:

  1. Jee, lisä näitä itse tehtyjä juttuja! Ehkä mäkin saan kohta aikaseks kirjoittaa tekeleistäni! :)

    VastaaPoista
  2. :) No niitä sun ihanuuksia odotellessa..! ;)

    VastaaPoista

Piristä päivääni - jätä kommentti! :)